Alla inlägg under februari 2010

Av glenn lindqvist - 20 februari 2010 20:40

  

I daq är det lördagen den 20/2

och vilket väder det va ute

men jag då upp ur sängen klockan tio över sju

bruggde kaffe åt fil och mackor,

tittade på tv sen på med kläderna. ut till garaget

ut med denna sak son ni ser på bilden detta

är min bil mazda 626-a 89 års modell,

jag och den åkte till andra sidan stan

närmare bestämt till Fältmätargatan 7

till Loppisen där.

jag jobbade där i dag åt min kompis som har

plats där han flyttade ju i från sin lilla butik 21 som

han hade här nere på bäckby loppisen förut.

men flyttade upp dit i stället.

och i dag Så jobbade även Adam där uppe

och senare Kom Piff och Puff och Puffran Som då är

Puffs dotter dom va upp dit och kollade

efter dom hade varit runt på andra loppisar.

och i morgon så är det söndag och då ska

jag till loppisen i gen.

Ja jag hälsar så gott till

Piff Puff Puffran Och Adam och Eva.

 

Av glenn lindqvist - 14 februari 2010 20:00

Hej alla bloggisar!

 

I dag är det alla hjärtans dag

och upp ur sängen klockan 07,45

drack kaffe åt mackor

sen i väg till den nya loppisen

på fältmätargatan 7

för min kompis som hade butik 21 nere på

bäckby loppisen har flyttat dit och jag hjälpte han

med flytten veckan som va

och i dag söndag så fick han vara ledig

i från loppisen på det nya stället

jag kom dit vid klockan

09.00 och

i dag så var piff där och jobbade

det var ju inte så mycket folk men en del vart det

sålt i alla fall.

i går lördag var jag ju in på bäckby loppisen

för att hälsa på puff som jobbade där då

men i dag så hade jag inte tid att gå in där

men jag hälsar

Till

Adam och Eva och Piff och Puff

ha det bra nu.

 

 

 

 

Av glenn lindqvist - 9 februari 2010 21:03

Hej alla glada bloggläsare!

 

I dag är det tisdagen den 9/2 år 2010

 

Har varit på loppisen som vanligt

men innan dess så höll jag på ute

i mc garaget och garaget

med alla loppis grejer och så

sen i väg till återbruket

sen till loppis.

och i dag var Piff där och

senare så kom det grejer till loppisen

som Piff började och packade upp

på ett av alla borden och sen sa han som har

loppisen att glenn då kan du

börja med den här kärran och packa upp

och det gjorde jag då.

sen drack jag en kopp kaffe och en cigg

sen in till bordet.

sen kom en kompis vi kan kalla han

Då Gunnar och han kom sen fram till mig

och pratade sen gick jag ut och

Rökte.

senare så kom Adam och Eva till loppisen

 

och jag måste ju berätta att jag nu är

en lycklig ägare till en

mazada 926 a den har jag haft sen i söndags

kväll och jag älskar den bilen.

den är hur skön som helst

ja nu har jag inget mera att

att skriva för i dag

men jag hälsar till

Piff och Puff och Adam Och Eva

kram och puss på er och ta hand om er

så hörs vi.

Av glenn lindqvist - 2 februari 2010 11:29

Hej alla bloggläsare!

 

ja i dag är det då tisdagen den

2 februari och jag har varit i kontakt

med swebank om ett väldigt litet lån

för i går kväll så tittade jag på

en bil en mazda och den var väldigt fin

han skulle ha 7800:-för den

men jag hade en grej som han kunde

ta in som betalning och 4000:-tusen

i handen men vi får se vad banken säger

om det för jag vet inte om jag får komma

till banken i dag eller i morgon,

för jag har bara till lördag på mig så vi får se,

 

i går måndags när jag kom till loppis

så va Piff och Puff och Eva där

och dom hadde hundarna med sig

och gissa om dom va gulliga i alla fal så var dom

väldigt busiga det var så man ville ta den

ena innanför jackan och gå hem med

ja nu har jag inget mer att skriva

i dag i alla fall så vi får se om banken hör av

sig i dag eller i morgon.

jag hälsar specielt till

Piff och Puff och Adam Och Eva

ta väl hand om er och

vofarna.

 

med vänliga hälsningar Glenn

Ovido - Quiz & Flashcards